Rabu, 6 Januari 2010

Sanah Helwah anakku




Sufiah Hayati Mohd Anuar

Tanggal 5 Januari 2008 bersamaan 29 Zulhijjah 1429 lahirlah seorang puteri yang diberi nama Sufiah Hayati bt Mohd Anuar di hospital k. Trg. kelahirannya disambut dengan penuh kesyukuran dan linanagan air mata kegembiraan. Hilang segala kesakitan dan kerenyahan apabila mendengar tangisan bayi sebaik saja dilahirkan. Bayi yang disifatkan sebagai anugrah yang agung dari Allah s.w.t dan besar amanah dariNya untuk kami mendidik puteri ini ke arah menjadi hambanya yang diredhaiNya.



semalam 5 Januari 2010 genaplah umurnya 2 tahun dan telah pandai berjalan, berlari, menyebut umi abi, tok nenek, 1-10, one two - ten, alif bata sampai ya ( ada juga huruf yng xleh sbut) dan dah mula ajak berbual. bila dibayangkan betapa besarnya tanggungjawab sebagai ibubapa. Moga Allah beri kekuatan untuk mendidik puteri ini dengan baik. seronok melihat telatah sufiah.Hilang sagala masalah apabila memeluknya dengan erat, Kadang-kadang mengalir airmata tanpa kita sedar walaupun kita tidak meluahkan apa-apa padanya...Tak percaya? peluklah anak anda setiap hari, insyaallah anda akan merasai apa yang ana rasa.



Bagi yang baru berkahwin, jangan sekali-kali sebut tak mahu anak, takut Allah uji kita ketika kita memrlukannya.



Bagi yang belum ada anak, jangan putus doa, rayu pada Allah agar tidak membiarkan kita keseorangan tanpa zuriat.



Bagi yang dah ada anak, didiklah anak kita dengan mengenal Allah dan rasulnya lebih dari yang lain.

Bagi ibu yang hamil, seboleh-bolehnya khatma al-Quran sepanjang tempoh kehamilan
Ana mengalu-alukan sumbangan idea dari anda semua untuk dikonsikan bersama mengenai cara mendidik anak dengan berkesan. Sebarang idea sila paparkan dalam ruangan comen. sekian terima kasih


Tiada ulasan:

Catat Ulasan