Isnin, 28 Jun 2010

SELAMAT PENGANTIN BARU KAKAK

Alhamdulillah, sagala puji bagi Allah tuhan sekelian alam, yang menciptakan makhluknya berpasangan, memang tidak disangka di manakah akan bertemu jodoh, tetapi itu semua ketentuan ilahi atas usaha kita untuk mecari yang soleh dan solehah agar melahirkan generasi yang soleh/solehah yang bertaqwa dan mnegakkan agama Allah di muka bumi ini.

Sepanjang cuti sekolah bulan 6 baru2 ni banyak perkara yang ana hadapi antaranya:
1) intergrasi bulan jun di maktab selama 2 minggu
kuliah kat maktab temenggong ibrahim larkin, tiap2 hari tido kul 3 ,4 nyiapkan assigment, malam last sebelum habis kuliah tak tido langsung sebab nak pastikan assigmen yang dihantar (5 assigment) lengkap dan puas hati serta persiapan menghadapi kuliah esoknya..best betul

2) Selamat pengantin Baru kakak ( anak saudara sulung)
Makcu, Ayahsu dan sufiah doakan agar kakak bahagia bersama suami tercinta dan mendapat zuriat yang soleh dan solehah..sabar hadapi ujian rumahtangga kerana itu adalah jalan yang mudah menuju ke syurga.
walaupun kami tak sempat untuk majlis perkahwinan di rumah kak zailah tapi dapat tengok kakak kat majlis sambut menantudi rumah Aris pun Alhamdulillah. Syukur pada Allah.
Untuk Arif, Selamat datang ke keluarga kami. Jaga kakak elok-elok ye.

3) dapat kad jemputan
Inilah kad jemputan yang ana dapat sepanjang cuti sekolah bulan Jun.
Mula-mula kad dari BEN(Abu Bakar Muhammad)
14 Jun 2010
ana minta maaf pada Ben kerana tak dapat datang majlis kerana pada hari tu ada kuliah kat maktab. nasib baik dah ucap selamat pengantin baru pada ben sebelum majlis hari tu. tahniah dapat orang terengganu, nti ada rezeki boleh kita ziarah-ziarah di terengganu
kedua)
bila sampai Terengganu, mak ana cakap ada 2 kad jemputan. bila dibuka kadnya warna kuning rupanya dari Syiham (junior Jordan) dan yang satu lagi warna pink dari KAK YATI PINENG (Nor hayati Abdullah). tengok tarikh semuanya dah lepas 0000h Tidaaaaaaak! semuanya tarikh dalam cuti. Syiham 20 Jun dan kak yati 9 Jun 2010. Sedihnya tak dapat hadir majlis kak tie dan Syiham...SELAMAT PENGANTIN BARU untuk kalian semua. Moga mahligai yang terbina adalah tapak untuk mahligai di Syurga nanti...sedih tak dapat gi majlis kak Tie huhuhu

4) aku dan pantai xdapat dipisahkan

Balik Terengganu mesti singgah pantai. Ciptaan Allah memang tidak sia-sia. walaupun tak main air laut, berbekalkan pisang goreng dan air kelapa, itu cukup untuk kami sekeluarga menikmati keindahan alam. Memang dari kecil lagi aku suka ke pantai kerana di situ mempunyai seribu rahsia alam. Dengan menghayatinya akan terjumpa seribu ketenangan.


5) latih budak nasyid


Buka sekolah je dah kene latih budak-budak nasyid untuk pertandingan minggu Bahasa Arab peringkat daerah Johor bahru.
Moga kalian mendapat kejayaan.

6) praktikum
Bermula dari hari ini ana akan mengahadapi Praktikum selama 3 bulan. Praktikum ni adalah proses Pelajaran dan pembelajaran yang dipantau oleh pensyarah dan guru pembimbing. Ana mohon doa dari kalian agar ana menghadapinya dengan tenang dan cemerlang. Inilah antara saat- saat penting untuk ana habiskan pengajian dalam Diploma Pendidikan yang ana sedang duduki sekarang ini. Doakan ana..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan